2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ TOULOUSE LAUTREC

Την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2011 οι μαθητές της Β΄ τάξης επισκεφθήκαμε την έκθεση του γάλλου ζωγράφου TOULOUSE LAUTREC στο Τελλόγλειο ίδρυμα, όπου περιηγηθήκαμε με τη βοήθεια ξεναγού. Εμάς μεγαλύτερη εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι παρά το εκ γενετής πρόβλημα που είχε ο ζωγράφος στα γόνατά του συνέχισε τη ζωή του και ζωγράφισε πολλά σπουδαία αλλά και εντυπωσιακά έργα, από τα οποία μας τράβηξε την προσοχή περισσότερο η αναπαράσταση μιας γυναίκας ηθοποιού στο θέατρο. Ο Toulouse Lautrec περιέγραφε κυρίως τους χώρους της τέχνης μέσα από τα έργα του με δύσκολες αλλά και πρωτότυπες τεχνικές. Τελικά αυτή την έκθεση θα τη θυμόμαστε για πολλά χρόνια...

Αταλασίδης Απόστολος,  Αθανασιάδης Αθανάσιος

Φωτο 7

Φωτο 8

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Το σχολείο μας επισκέφθηκε τη Βουλή των Ελλήνων στα πλαίσια τριήμερης εκδρομής στην Αθήνα από 19-21 Νοεμβρίου 2010. Συμμετείχαν 30 μαθητές της Β’ τάξης και τρεις (3) συνοδοί καθηγητές.

Μετά τον απαραίτητο έλεγχο από την Τροχαία, ξεκινήσαμε το πρωινό της 19 Νοέμβρη στις 7.00 πμ. και μετά από δύο στάσεις φθάσαμε στην Αθήνα νωρίς το απόγευμα. Η πρώτη επίσκεψη ήταν στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε μία διαδραστική παρουσίαση της εξέλιξης του Δημοκρατικού πολιτεύματος. Το ίδιο βράδυ, μετά την τακτοποίηση στο ξενοδοχείο, παρακολουθήσαμε θεατρική παράσταση με έργο του Δ. Ψαθά.

Το Σάββατο το πρωί η πρώτη επίσκεψη ήταν στο Μουσείο Μπενάκη, όπου οι μαθητές αφού ενημερώθηκαν για την ιστορία του Μουσείου, επισκέφθηκαν δύο εκθέσεις, όπου θαύμασαν τόσο το λαογραφικό πλούτο, όσο και τις πολύτιμες Βυζαντινές εικόνες που φιλοξενεί το Μουσείο.

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, όπου οι μαθητές θαύμασαν τόσο τα γλυπτά του Παρθενώνα, όσο και τη μοναδική στον κόσμο συλλογή αρχαϊκών κούρων και κορών.

Αμέσως μετά ακολούθησε η επίσκεψη στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και κατόπιν διά μέσου της Αρχαίας Αγοράς  κατευθυνθήκαμε στην Πλάκα και το Μοναστηράκι, όπου είχαμε γεύμα. Στις 15.οο άρχισε η επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων, η οποία διήρκεσε περίπου μία ώρα. Δυστυχώς λόγω εργασιών, δεν κατέστη δυνατόν να επισκεφθούμε την αίθουσα της Ολομέλειας, κι αντ΄αυτής επισκεφθήκαμε την αίθουσα της Γερουσίας.

Το απόγευμα πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα (Πλανητάριο). Το βράδυ δείπνο και διανυκτέρευση.

Την Κυριακή το πρωί μετά από μία θαυμάσια διαδρομή φθάσαμε στο Σούνιο, όπου επισκεφθήκαμε το Ναό του Ποσειδώνα και έγινε ξενάγηση από τη Διευθύντρια. Ακολούθως πήγαμε στην Κηφισιά, όπου επισκεφθήκαμε το Μουσείο της Φυσικής Ιστορίας (Γουλανδρή). Εδώ τελείωσε το εκπαιδευτικό μέρος της εκδρομής και μετά το γεύμα πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Στη Θεσσαλονίκη φθάσαμε το βράδυ στις  21.00.

Η γενική αποτίμηση της εκδρομής είναι απολύτως θετική. Η οργάνωση υπήρξε άψογη, η εκμετάλλευση του χρόνου απολύτως επιτυχής. Οι μαθητές αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και εντυπώσεις, συμμετείχαν πρόθυμα σε όλες τις δραστηριότητες και με κάθε ευκαιρία εξέφραζαν τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον τους για κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα.

Ταλιγκάρου Αγγελική, Διευθύντρια του Σχολείου

Φωτογραφίες από την εκδρομή:

Φωτο 1      Φωτο 2     Φωτο 3     Φωτο 4     Φωτο 5     Φωτο 6

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ "Ο ΜΙΡΟ ΤΗΣ ΜΑΓΙΟΡΚΑΣ"

Τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου  2010 οι μαθητές της Γ΄ τάξης επισκεφθήκαμε την έκθεση ζωγραφικής και γλυπτικής του Μιρό στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, όπου εκθέτονταν πολλά εκπληκτικά και πρωτότυπα για την τότε εποχή έργα του.

Καθώς δεν υπήρχε τίτλος σε πολλά από αυτά, αναρωτιόμασταν για το τι ήταν αυτό που βλέπαμε, όπως για παράδειγμα ένα έργο με μια έγκυο γυναίκα. Από τη ξεναγό της έκθεσης μάθαμε πως πολλά από τα έργα του τα δημιούργησε στη Μαγιόρκα όπου του άρεσε πολύ να μένει και να ζωγραφίζει. Παρατηρήσαμε ότι λάτρευε να ζωγραφίζει γυναίκες. Αλλά όχι όπως όλοι ξέρουμε, δηλ. ένα κανονικό άνθρωπο με μακριά μαλλιά, αλλά απλά τόνιζε τις γυναικείες καμπύλες. Επίσης εντύπωση μας έκανε ένα τρισδιάστατο χαλί με πάρα πολλά φωτεινά χρώματα που το έκαναν να μοιάζει μαγικό. Για το έργο αυτό δεν ξέρουμε αν το έφτιαξε ο ίδιος ή κάποιος άλλος καλλιτέχνης προς τιμήν του μετά το θάνατό του.

Η επίσκεψη αυτή ήταν μια πρωτόγνωρη για εμάς εμπειρία  που σίγουρα θα μείνει χαραγμένη στο μυαλό μας για πολλά χρόνια…

Μακέδου Γιώτα,   Χίτογλου Κρυσταλλία

Φωτο 8

Φωτο 9

Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008 ο φιλόλογος και ποιητής Αγοραστός Σταυριανός επισκέφθηκε το σχολείο μας και μίλησε στους μαθητές της Γ’ τάξης με θέμα: «Η ποίηση σήμερα».

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του αναγνώσθηκαν προσωπικά έργα του ποιητή και με αφορμή αυτά οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν και να μυηθούν στα μυστικά της ποίησης με βάση τα συγγραφικά βιώματα του ποιητή. Η συζήτηση που ακολούθησε εκτιμούμε ότι βοήθησε ιδιαίτερα τους μαθητές μας.Γνωστές συλλογές του ποιητή είναι το "Εικοσιτετράωρο", "Η Ελένη πίσω από τα τείχη" κ.α.

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ ΜΕ ΤΟ GESAMTSCHULE ALT-OBERHAUSEN ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Την Τετάρτη 16 Μαΐου 2007 μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν τηλεδιάσκεψη με μαθητές αντίστοιχης τάξης του Gesamtschule Alt-Oberhausen της Γερμανίας. Οι μαθητές των δύο σχολείων έχοντας ζωντανό ήχο και εικόνα, είχαν την ευκαιρία να αλληλογνωρισθούν μεταξύ τους, να μιλήσουν για τα ενδιαφέροντά τους, να παρουσιάσουν τα δύο σχολεία και βιωματικά να γνωρίσουν στοιχεία από τα εκπαιδευτικά συστήματα και τον πολιτισμό των δύο χωρών. Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν και τρία ελληνόπουλα που φοιτούν στο συγκεκριμένο γερμανικό σχολείο, τα οποία μίλησαν για τη ζωή των ξενιτεμένων Ελλήνων στη Γερμανία.

Οι μαθητές μας εκτός των άλλων, είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στη γερμανική γλώσσα που διδάσκεται ως δεύτερη ξένη γλώσσα στο σχολείο μας και να γνωρίσουν τις νέες τεχνολογίες επικοινωνίας μέσω Internet.

Στη τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν οι εξής μαθητές: Φερεκίδης Γιάννης, Κλιφοπούλου Γεωργία, Γιαννούδη Ραφαέλλα, Κώστας Τάσσος, Κεχαγιάς Χρήστος, Κούκου Θέτις, Χατζηευφραιμίδου Αλίκη, Τσουκνίδα Εύα και Ξυνιάς Στέλιος.

Τους μαθητές συντόνισαν από το σχολείο μας η καθηγήτρια Γερμανικών κ. Κουτσιμπέλα Αγγελική και από το Gesamtschule Alt-Oberhausen ο καθηγητής κ. Roemer.

Φωτογραφίες απο την τηλεδιάσκεψη:      Φωτο 1        Φωτο 2       Φωτο 3       Φωτο 4        Φωτο 5       Φωτο 6

ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕ ΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΛΑΙΑΣ

Δύο τηλεδιασκέψεις (teleconferences) με το 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας πραγματοποίησαν οι μαθητές μας τη σχολ. χρονιά 2006-2007. Τα δύο σχολεία συνδέθηκαν μέσω Internet και έχοντας ζωντανό ήχο και εικόνα, αναπτύχθηκε μεταξύ των μαθητών εποικοδομητικοί διάλογοι, που κατέληξαν σε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα.

Στη πρώτη, τη Δευτέρα 5 Μαρτίου 2007, μαθητές από το τμήμα Γ1 του σχολείου μας συζήτησαν με μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πυλαίας ζητήματα ασφάλειας και τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά όταν συνδέονται στο Internet. Το ζήτημα ανάπτυξαν από τη πλευρά του σχολείου μας οι μαθητές Ιωαννίδης Γιώργος, Κλιφοπούλου Γεωργία και Γιαννούδη Ραφαέλλα. Τους μαθητές συντόνισαν από το σχολείο μας η καθηγήτρια Γερμανικών κ. Κουτσιμπέλα Αγγελική και από το 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας η καθηγήτρια  Πληροφορικής κ. Πάτκου Εύη.

Στη δεύτερη, τη Δευτέρα 14 Μαΐου 2007, μαθητές από το τμήμα Γ3 του σχολείου μας συζήτησαν με μαθητές του 1ου Γυμνασίου Πυλαίας γενικά περιβαλλοντολογικά προβλήματα και ειδικότερα για την μόλυνση της ατμόσφαιρας και του υδροφόρου ορίζοντα. Τα ζητήματα ανάπτυξαν από τη πλευρά του σχολείου μας οι μαθητές Φάκος Αθανάσιος, Χίτογλου Γεώργιος και Χουλιάρας Φώτιος. Τους μαθητές συντόνισαν από το σχολείο μας η καθηγήτρια Φυσικής κ. Πιστοφίδου Κυριακή και από το 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας η καθηγήτρια  Πληροφορικής κ. Πάτκου Εύη.

Την τεχνική οργάνωση και υποστήριξη των δύο τηλεδιασκέψεων ανέλαβαν οι υπεύθυνοι των Σχολικών Βιβλιοθηκών των δύο σχολείων κ. Ρουσομάνης Κων/νος και Μπάλλας Γεώργιος αντίστοιχα.

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Το σχολείο μας στηρίζοντας την προσπάθεια μη κυβερνητικών οργανώσεων για τη καταπολέμηση της φτώχειας σε χώρες που δοκιμάζονται και προκειμένου να ευαισθητοποιήσει γονείς και μαθητές για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια κάτοικοι του πλανήτη, αλλά και να περάσει το μήνυμα ελπίδας τονίζοντας ότι η αλληλοβοήθεια και η αλληλεγγύη είναι τα πιο σημαντικά όπλα στη μάχη για την αξιοπρέπεια και τη ζωή όλων των ανθρώπων, ανέλαβε τις παρακάτω δραστηριότητες:

UNICEF

Εδώ και αρκετά χρόνια στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς οι μαθητές μας αγοράζουν γραφική ύλη από τη UNICEF, ενώ τη περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς μαθητές και καθηγητές αγοράζουν χριστουγεννιάτικα είδη.

ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ.  ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Το σχολείο μας ενισχύει το έργο των δύο αυτών μη κερδοσκοπικών οργανώσεων, προσφέροντας χρηματικά ποσά εδώ και αρκετά χρόνια.

ACTION AID

Το σχολικό έτος 2002-03 ένα τμήμα της Α’τάξης του σχολείου μας με τη βοήθεια και τη συμμετοχή της φιλολόγου καθηγήτριας κ.  Κρετσόβαλη Δήμητρας έγινε ανάδοχος ενός παιδιού από τη Γκάνα. Η επικοινωνία συνεχίζεται μέχρι σήμερα με ανταλλαγή αλληλογραφίας και προσφορά χρηματικών ποσών κάθε εξάμηνο από το ανάδοχο τμήμα.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΟ S.O.S.

Στις 20 Δεκεμβρίου 2005 η Β’ τάξη του σχολείου μας, με τη συνοδεία των καθηγητριών κ. Γκαγκέλη, Λαλίνη και Τσαντσάν επισκέφθηκε το Παιδικό χωριό S.O.S. στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές μας για τη λειτουργία του Παιδικού χωριού, για τις συνθήκες ζωής των παιδιών και των θετών μητέρων τους, και λόγω των ημερών, να δοθούν συμβολικά δώρα σε όλα τα παιδιά του χωριού. Οι μαθητές μας έμειναν εντυπωσιασμένοι από την καθαριότητα και τη τάξη του κτιρίου, καθώς και από τη θερμή υποδοχή και φιλοξενία των υπευθύνων του χωριού. Πιστεύουμε ότι η παιδαγωγική αξία εκπαιδευτικών εκδρομών αυτού του είδους είναι πολύ μεγάλη και ότι οι μαθητές μας μπορούν να αποκομίσουν από αυτές τεράστια οφέλη.

Φωτογραφίες απο την επίσκεψη:      Φωτο 1        Φωτο 2       Φωτο 3       Φωτο 4

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Το απόγευμα της Κυριακής 27/11/2005 μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου στα πλαίσια της διδασκαλίας της αρχαίας τραγωδίας, παρακολούθησαν στο Βασιλικό Θέατρο τη θεατρική παράσταση «Ιβάνωφ» του Άντον Τσέχωφ με τη συνοδεία των καθηγητριών τους, προκειμένου να αποκτήσουν θεατρική παιδεία και να κάνουν σύγκριση ανάμεσα στο αρχαίο και το σύγχρονο θέατρο. Οι μαθητές μας παρακολούθησαν τη παράσταση με πολύ ενδιαφέρον και απέσπασαν τα συγχαρητήρια των παραγόντων του θεάτρου

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ (από τις μαθήτριες Γκούσκου Ελεάννα και Μπουρμπούλια Γαβριέλλα)